Wednesday, April 23, 2008

sifat pemurah..

Assalamualaikum..
Selama beberapa hari lepas, saya telah pulang ke kampung di Pahang, so memang susah nak dapat access internet.

Di sebelah kedai saya, tauke tersebut amat pemurah. Rutin hariannya adalah memberi kucing di sekitar taman melati makan setiap pagi (sekitar 6.30pg) sebelum memulakan perniagaannya. Apa yang diberikan kepada kucing2 kat sini?? Dia bagi kucing2 tu makan Frieskies, ala, macam Pizza dan KFC untuk manusia la.

Setiap bulan, dia akan membelanjakan lebih kuran RM800 untuk makanan kucing sahaja. Yang lebih mengharukan, dia juga amat pemurah di kalangan manusia. Dia pernah dan selalu memberi beratus-ratus ringgit kepada kawan2 yang memerlukan, tanpa diminta dan tanpa meminta semula wang tersebut.

Semoga kita dapat ikut sikit2 perangai baik dia ni.

Saya ada menjual laptop dengan potongan 30%-40%. Sape2 yang berminat boleh hubungi saya. pasaran laptop ni hanya untuk Muslim, terutamanya students. WALLAHU A'LAM.

3 comments:

Idham said...

assalamulaikum
salam perkenalan
terus berkarya dan update la slalu bila saya datang ada maklumat yang update best skit. jgn ler cerita pasal awak jr..bagi ler info skit..ok
sy cadangkan awak letak ler shoutbox, jadi senang nk letak pesan atau chatting. ini link dia: http://www.shoutmix.com/main/
senang2 dtg ler melawat blog sy. sy melukis potrait sebagai hobi masa lapang.
http://idham-xpression.blogspot.com

Admin One said...

Tq idham. InsyaALLAH nanti saya cuba shoutbox tu..tq.

Admin One said...

IDHAM, ALHAMDULILLAH saya dah letak shoutbox. Let shout..